Ydinsodan kestävä Faster


Hurjat testasi tämän ydinsodan varalle rakennetun yhteysveneen.

Faster on kovan kelin yhteysvene, jossa kauneus on muutettu jo rakennusvaiheessa käytännöllisyyteen. Ei ole lasikuituisia ja muutenkin naarmuherkkiä pintoja.

Edellisenä kuvauspäivänä Hurjat koeajoivat SeaStarin kovahkossa kelissä. Nyt ei Mette Mannonen tarjonnut myrskytuulta, vaan tylsän tyyntä syyspäivää. Fasterilla ei päässyt koittamaan tositoimiin, mihin vene on tehty. Bat-kalustollakin ajo oli kuin tervassa menisi. Tästä syystä Konna jäi suosiolla räpsimään kuvia ja Hulk sai ajella sitä huvikurvia minkä kerkesi.  Kelin ollessa tyyntä, pystyi ajamaan aivan kuvausveneen vierestä. Lisää tarinaa Bat-ajopäivästä löytyy Ajopäiväkirjasta!

Fasterin monipuolisuus tulee esille tästä “panssarivaunumaisuudestaan”. Katolla voi huoletta seisoa ja kuvailla. Vene ei keiku, ei kallistu vaikka reunalla seisoo koko Tiimi.

Onneksi Fasterista saa kunnon aallot ajaessa, joten Batilla sai hyppiä oikein urakalla.

Tiimimme koeajaja, mies joka ei pyykkejään itse pese!
The Hulk!
Fasterissa pöhisee sisuksissa VolvoPentan turbodiesel, joka on saanut pienen “hurjakasteen” jokunen vuosi sitten. Hulk kokeneena koppiveneajajana (Muistattehan että SeaStar oli ensimmäinen ajamansa koppivene… ja Bat ensimmäinen vene ylipäätään). Hulk sai DP-vetolaitteenkin irroittamaan “keveissä” huvikurveissaan.

Hulk poisti huvikurvinsa aikana, viimeisetkin rippeet karstasta. Ja pohjastakin taisi rapista viimeiset näkinrippeet irti.  Harmiksemme keliä ei saatu edes etsimällä. Tuli sitten ajeltua vartinverran huvikurvia Särkisalon lähistöllä.

Testikuljettajan sana
Hulk: Kokeneena koppivenekuljettajana voisin sanoa “OK”. Tällä kehtaisi lähteä kaveriporukallakin “kalaan”. Ei kaljakoreista katiskoista tule naarmuja eikä muutenkaan tarvitse sääliä herkkiä pintoja. Mahtava ryypp… siis kalavene varmasti!
Plussat:
+Vakaa vene
+Huoleton
+”nahkasisusta”

Miinukset:
-Nopeutta saisi olla lisää, joten olisiko hurjavirityksessä vielä varaa?
-Tämäkään ei ole varmasti paras kulkuneuvo poker runissa. Mutta saisikohan edes säälistä?

Tekniset tiedot

Malli: Faster 700
Pituus: 7m++
Leveys: 2,5
Rakennettu: 1987
Moottori: Volvo penta aqad31a
Teho: 130hv + hurja käsittely

One Response to Ydinsodan kestävä Faster

  1. Pingback: Kylmänsodan työjuhta koeajossa « Uutiset « Hurjamarine

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *